Wij werken samen

De betekenis in Klantbetekenaars zit vooral in de samenwerking met onze partners. Wij zijn trots om met deze bedrijven en merken te mogen samenwerken. Samen brengen klantcontact terug waar het hoort te zijn, bij de mens. Wil je ook graag van betekenis zijn voor anderen en samenwerken met de Klantbetekenaars? Neem dan contact met ons op!

Get Hooked
De Hypotheker
Quality Bookings
Maak de Ander beter
Deloitte
ABN AMRO
L'Oréal
Rabobank
Peak-IT
Veldsink
Gemeente Oosterhout
Atradius
Hoffelijk
Jumbo
ProLease
Talent & Pro
ALK
DAK

Revolutie begint per definitie bij een kleine minderheid”

Houssain Maada

Head of Strategic Account Management - Deloitte

In de spotlight:

Iedere maand zetten wij een van onze partners in de spotlight. Dit keer een interview met Houssain Maada, Head of Strategic Account Management bij Deloitte.

Stel jezelf eens voor. Wie ben je, waar werk je en waarom ben je hier gaan werken?
Mijn naam is Houssain Maada, Head of Strategic Account Management bij Deloitte waar ik verantwoordelijk ben voor een Business Development programma. Omdat wij een aantal van onze (senior)managers binnen het Deloitte MKB segment wilden trainen op salesskills heb ik contact gezocht met Sales vanuit je Hart®. Samen met het team hebben we invulling aan de training gegeven.

Met de training heb je kennis gemaakt met termen van onze filosofie, we spreken bijvoorbeeld over intelligente ongehoorzaamheid. Hoe heb je dit toe kunnen passen in je werk en waarom?
Van nature ben ik intelligent ongehoorzaam als ik zo vrij mag zijn om dat over mezelf te zeggen. Omdat ik altijd wel van dingen ben die buiten de gebaande paden zijn. Hoe ik naar materie en zaken kijk, maar ook naar het type vragen die ik stel zit in mijn DNA.

Ik ben ook niet het klassieke Deloitte voorbeeld, die intern helemaal is opgegroeid. Ik ben 5 jaar geleden met redelijk wat achtergrond ervaring binnengekomen en die combinatie heeft mij gevormd en met name ook omdat ik al in meerdere “’keukens” heb mogen meekijken

Als je terugkijkt naar onze samenwerking, wat was volgens jou het meest waardevolle element van de training?
Ik was redelijk sceptisch in het begin omdat wij jullie trainingen klassikaal wilde inzetten. Uiteindelijk door COVID-19 hebben we de switch gemaakt naar virtueel. Toen had ik toch wel het gevoel dat de menselijke interactie ontbrak, dat je even kunt kletsen met collega’s en een idee kan delen.

Jullie trainers hebben dit heel goed voorbereid en opgepakt, via Zoom met de break-out rooms tussendoor. Er is goed nagedacht over welke mensen die training geven en dat was eigenlijk heel aangenaam.

Wat vond je het waardevolste wat je hebt geleerd en hebt kunnen toepassen?
Wat ik met name waardvol vond, is dat je in de trainingen leert dat het goed is dicht bij jezelf te blijven. Je hart volgen en ook belangeloos het gesprek in te gaan. Dus niet proberen te verkopen omdat je iets te bieden hebt, maar meer omdat je de klant wilt begrijpen en vanuit dat begrip kan adviseren. Je krijgt dan een hele andere mindset en type vragen waardoor je een emotionele band krijgt met klanten. Je kunt zo makkelijker datgene wat je aan de man wilt brengen positioneren. Bij Deloitte hebben we klassieke mensen die graag over materie praten en zich richten op het oplossen van problemen.

Los van de inhoud vind ik dat je ook een connectie met je klant moet kunnen maken. Een van de dingen die mij echt uit de training is bijgebleven is ‘hoe verkoop je een konijn?’. Hele simpele en platte manier van verkoop en toch bleek dat best lastig te zijn. Wat voor konijn wil je? Je haalt hiermee de complexiteit uit de materie waar wij dagelijks mee te maken hebben. Dat maak je op een laagdrempelige manier duidelijk en hiermee haal je valkuilen eruit. Wij kregen er erg leuke reacties op de trainingen en dat hebben wij ook aan jullie teruggegeven.

Wil je meer lezen over ons interview met Houssain?
Lees hier verder.